مرکز آموزش عالی شهید رجایی بابل

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان:
ارتقای کیفیت آموزش، نتیجه عملکرد مطلوب استادان دانشگاه فرهنگیان است

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، ارتقای کیفیت آموزش را نتیجه عملکرد مطلوب استادان دانشگاه فرهنگیان دانست.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، پنجمین جلسه شورای تخصصی نظارت دانشگاه با حضور معاونان نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت و دانشجویی، مدیران کل نظارت و تعالی سازمانی، برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، دفتر طرح و برنامه و بودجه، مدیر نیازسنجی و تولید محتوای آموزش های کوتاه مدت و مجازی و دیگر اعضا در مکان سالن شهید چمران سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، برگزارشد.

در این جلسه، کچوئیان، انتصاب غلامعلی منتظر را به سمت رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری تبریک گفت و اقدامات و فعالیت های سعدان  ذکایی، در مدت تصدی مسئولیت رئیس مرکز نظارت و ارزیابی آموزش عالی را قابل تقدیر خواند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، همچنین با تشکر از خدمات مهوش لطفی، رئیس گروه دانشگاه فرهنگیان در دفتر نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری، نائل شدن وی به افتخار بازنشستگی را تبریک گفت و افزود: شما بازنشستگان گنجینه ای سرشار از تجربه و تخصص هستید. قطعا بهره گیری از تجربه کاری شما که حاصل یک عمر تلاش صادقانه است، پیشرفت امور سازمانی را به همراه خواهد داشت.

این مقام مسئول، در ادامه از تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی، در خصوص شرایط و ضوابط پذیرش معلم در آموزش و پرورش سخن گفت و تصریح کرد: بنا بر تاکید این شورا و همچنین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلم و تامین نیروی مورد نیاز آموزش و پرورش صرفا باید از مسیر دانشگاه فرهنگیان انجام شود.

نایب رئیس شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به شرایط موجود خاطر نشان کرد: با وجود توقف برگزاری کلاس های درس به صورت حضوری، فعالیت ها و آموزش های مجازی دانشگاه به طور فعال در حال انجام است.

وی، گزارش های دریافتی از روند برگزاری کلاس های درس به صورت الکترونیک در دانشگاه را بسیار خوب توصیف کرد و افزود: این مهم باید به شکل مطلوب تداوم یابد.

کچوئیان، با اشاره به تاکید شورای انقلاب فرهنگی در خصوص تامین و تربیت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش توسط دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه فرهنگیان دارای نقش محوری است. بنابراین استادان و اعضای هیات علمی این دانشگاه دارای نقشی اساسی و کلیدی برای ایجاد تحول هستند.

عضو هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان، از تلاش استادان این دانشگاه، برای بهره گیری از الگوهای نوین تدریس و روش های جدید در شرایط کنونی سخن گفت و افزود: همه تلاش استادان دانشگاه بر این است تا بتوانند نقش خود را در قبال دانشجو معلمان در همه ابعاد مختلف آموزشی، تربیتی، رفتاری و فرهنگی به خوبی ایفا کنند.

استاد دانشگاه، تصریح کرد: تربیت دانشجوی کیفی از دغدغه های اصلی دانشگاه به شمار می رود. بنابراین در امور آموزشی و فرهنگی نباید کیفیت فدای کمیت شود.

این مقام مسئول، در ادامه اعلام و معرفی به موقع کد رشته ها به وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری را لازم و ضروری خواند و با تاکید بر تولید محتوای کاملا حرفه ای در دانشگاه افزود: پتانسیل بالای استادان دانشگاه، به عنوان فرصتی مناسب برای تولید محتواهای علمی، آموزشی به شمار می رود. 

نایب رئیس شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، مراقبت در فرآیند یادگیری از طریق سامانه های جامع بالندگی و LMS را گامی مهم به منظور افزایش توان علمی و آگاهی کارکنان برشمرد و در خصوص انجام فعالیت ها در سامانه HES با دقت و ظرافت خاص، گفت: انتظار ما از وزارت علوم این است که با معرفی نماینده خود به این دانشگاه ما را در طی این فرآیند با دقت بیشتر و زمان کم تر راهگشا باشد.

گفتنی است در پایان پنجمین جلسه شورای تخصصی دانشگاه فرهنگیان از خدمات ارزنده اعضاء طی یک سال گذشته تجلیل شد.

 بررسی وضع پذیرش دانشجو معلم و کیفیت ساماندهی مهارت آموزان ماده 28 در سال جاری، چگونگی تدوین و پیاده سازی برنامه عملکردی سالانه دانشگاه و برنامه دفتر نظارت، ارزیابی و تعالی سازمانی با نقشه راه نظارت در دانشگاه و قدردانی از همکاری و مساعدت اعضای شورای تخصصی نظارت دانشگاه طی یک سال گذشته، اهم دستورات پنجمین نشست شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان بود.

مدیر کل نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان: شورای نظارت، از ارکان اساسی دانشگاه فرهنگیان است

مدیر کل نظارت و تعالی سازمانی دانشگاه فرهنگیان، شورای نظارت را از ارکان اساسی این دانشگاه برشمرد و تصریح کرد: این رکن علاوه بر نگاه راهبردی در تسری و پایش و اصلاح مقادیر متعدد دانشگاه می تواند منجر به بهبود امور در دانشگاه شود.

مدیر کل نظارت، ارزیابی و تعالی دانشگاه، در پنجمین جلسه شورای تخصصی نظارت، فواعد حاکم بر دانشگاه فرهنگیان را خاص برشمرد و گفت: با توجه به قواعد خاص و بسترهای موجود و بالفعل آموزشی در دانشگاه، پایه ریزی نظام پایش و ارزیابی، منطبق با قوانین و رویه های موجود لازم و ضروری است.

ابراهیمی، با معرفی شورای نظارت به عنوان یکی از ارکان اساسی دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: این رکن علاوه بر نگاه راهبردی در تسری و پایش و اصلاح مقادیر متعدد می تواند منجر به بهبود امور در دانشگاه شود.

وی، با اشاره به نوپا بودن دانشگاه فرهنگیان، برنامه های این دانشگاه را متفاوت با سایر دانشگاه های کشور دانست و خاطر نشان کرد: برنامه های این دانشگاه در سطوح مختلف بر پایه انجام مطالعات مختلف تطبیقی، تدوین شده است.

عضو شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، نقش و اثر مثبت دانش فنی خبرگان خارج از دانشگاه را در راستای تدوین رویکرهای قوی ارزیابی ستودنی خواند و گفت: باید قبول کرد رویکردهای ارزیابی منشاء درونی داشته و باید مبتنی بر جنبش های درونی گروهی و نظرهای خبرگان متخصص دانشگاه فرهنگیان، تدوین شود.

ابراهیمی، در ادامه تاکید کرد: بنیان زمینه های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای استفاده از خرد جمعی الزامی است. چرا که در این صورت همه معاونت های دانشگاه در سایه وفاق گروهی و نگاه رویکرد سیتمی می توانند به توسعه همه جانبه برای خلق هویت اصلی حرفه دانشجو معلم نائل آیند.

مدیر کل نظارت و تعالی سازمانی دانشگاه فرهنگیان، برپایی جلسات مستمر هفتگی در راستای تدوین رویکردهای نوین پایش و ارزیابی ناظر بر کلیه شاخص های کلیدی عملکرد دانشگاه را مهم اعلام کرد و افزود: این فعالیت در سایه برنامه ریزی گام به گام به منظور برطرف نمودن مشکلات ضروری است.

عضو شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، در پایان اظهار داشت: تعالی سازمان های آموزشی در سایه مدیریت نظارتی دقیق شکل می گیرد. بنابراین سنجش برون دادهای هر فعالیتی لازم و آسیب شناسی به موقع در این خصوص الزامی است.