مرکز آموزش عالی شهید رجایی بابل

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استاد مهرمحمدی:
دانشکده های علوم تربیتی و روان شناسی می توانند یاریگر دانشگاه فرهنگیان در اجرای رسالت ملی آن باشند

کتر مهر محمدی، در دهمین جلسه شورای مشورتی:

 

 

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، در دهمین جلسه شورای مشورتی، گفت: دانشکده های علوم تربیتی و روان شناسی کشور، با ظرفیت های بالای خود  می توانند  دانشگاه فرهنگیان را در اجرای رسالت ملی خویش یاری نمایند.

دهمین جلسه شورای مشورتی دانشگاه، با دستور کار ضرورت تعامل با دانشکده های روان شناسی و علوم تربیتی، با حضور دکتر مهر محمدی، دکتر صدری، دکتر سبحانی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر صادق زاده، دکتر موسی پور، دکتر تاجیک اسمعیلی، دکتر تلخابی، دکتر حکیم زاده، عزیزی و احمدی، چهارشنبه، 2/11/92، در سالن کنفرانس شهید مطهری سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان تشکیل شد.

در آغاز این جلسه که با حضور نمایندگان دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه تهران، دکتر جوادی پور و دکتر حکیم زاده برگزار شد، دکتر مهرمحمدی، به طرح مسأله ی نگرانی دانشکده های علوم تربیتی و روانشناسی پرداخت و به این مطلب اشاره کرد که با تشکیل دانشگاه فرهنگیان، دانشکده های روان شناسی و علوم تربیتی چه کارکردی خواهند داشت؟

 هدف اصلی از طرح این موضوع، شناسایی ابعاد مختلف مسأله و تبادل نظر درباره تبیین چگونگی هم افزایی و تعامل میان عناصر مؤثر عرصه تعلیم و تربیت، به ویژه تربیت معلم بود.

در ادامه، اعضای حاضر، به بحث و تبادل نظر پیرامون این موضوع پرداختند.

ایده کانونی طرح شده، پیرامون پیشینه ی 100 ساله ی تربیت معلم به عنوان پدیده ای اصیل، ضروری است به عنوان یک مسأله ملی مورد توجه ویژه قرار گیرد. از این رو، دانشکده های روان شناسی و علوم تربیتی کشور با ظرفیت های بالای خود، می توانند دانشگاه فرهنگیان را در انجام مأموریت خود یاری نمایند.

در پایان جلسه، دکتر مهر محمدی، دانشگاه فرهنگیان را واقعیتی دانست که می توان دو تفسیر از آن ارائه کرد، اول؛ این دانشگاه، به تنهایی، تمام نیروی انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش را تأمین خواهد کرد که این تفسیر، طبیعتا برای دانشگاه های علوم تربیتی فرصت نقش چندانی ایجاد نخواهد کرد، اما تفسیر دوم؛ تفسیر باز و موسعی نیز از واقعیت دانشگاه فرهنگیان می توان ارائه کرد که در چارچوب آن، زمینه ی تعامل بین دانشگاه های علوم تربیتی و دانشگاه فرهنگیان به نیکویی وجود خواهد داشت. همچنین، دانشکده های علوم تربیتی و روان شناسی می توانند در توسعه حرفه ای مدرسان و استادان دانشگاه فرهنگیان مستقیما ایفای نقش نمایند.